Mercedes визнає використання електромобілів для “зеленого” піару
Генеральний директор Mercedes-Benz Ола Каленіус приєднався до зростаючого хору голосів, які застерігають від запланованої Європейським Союзом на 2035 рік заборони транспортних засобів, що викидають CO₂, засуджуючи це як зіткнення з економічною та промисловою реальністю. В інтерв’ю Handelsblatt він попередив, що ця політика може зруйнувати європейський автомобільний ринок, спровокувавши перед дедлайном шалену скупку бензинових і дизельних моделей.
Проте, сам Mercedes вже давно грає на обидва боки. Компанія виставляє свою лінійку електромобілів як доказ свого екологічного пробудження, розкидаючи “зелені” атрибути у яскравих маркетингових кампаніях.
Однак, за цим фасадом, її найприбутковішими продуктами залишаються великі позашляховики та розкішні седани, які поглинають паливо і викидають вуглець. У той же час, її просування електромобілів занадто часто слугувало талісманом для демонстрації моральності, а не справжньою трансформацією її бізнес-моделі.
Як голова автомобільного лобі ACEA, Каленіус зараз закликає до податкових пільг і дешевої зарядки, щоб залучити водіїв до електромобілів, наполягаючи на “технологічно нейтральному” шляху до декарбонізації. Але підтекст очевидний: Mercedes і його колеги використовували електричну мобільність як бренд-захист, продовжуючи отримувати прибуток від тих самих двигунів, які, як вони стверджують, поступово виводять з обігу.
Не зіткнувшись із цією подвійністю, заборона 2035 року може стати жертвою не лише політичної реакції, а й порожніх обіцянок тих, хто вдає, що очолює перехід, тихо чинячи йому опір.